Hopa
+C

Yük.: +10°

Düş.: +

Pe, 21.04.2016

HABERLER

STK’LAR KORSAN TAŞIMACILIĞINI ÖNLEMEK İÇİN TOPLANDI

  • 02.08.2019
  • hopatso

Korsan taşımacılığını önlemek için Hopa Ticaret ve Sanayi Odasında İlçemiz STK Başkanları bir toplantı gerçekleştirdi. Toplantıya Hopa TSO Yönetim Kurulu Başkanı Osman AKYÜREK, Otobüsçüler Derneği Başkanı İrfan TOPALOĞLU, Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Osman KÜÇÜKALİ, Şoförler Odası Başkanı İsrafil KOTİL, Hopa Rize Minibüsçüler Kooperatifi Başkanı Selahattin MEYDAN, Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkan Yardımcısı Abdullah CİHAN ve 17 No.lu Kooperatif Başkanı Etem KARABACAK katıldı.

Artvin-Hopa-Sarp kapısı ve Rize- Sarp kapısı yol güzergâhlarında yol üzerlerine konteynır yapılanmaları buradan korsan taşımacılığı yapan otobüsler, izinsiz ve belgesiz bir otogar oluşturulduğunu ve bu otogarlardan araç kaldıran büyük firmaların da bulunduğunu dile getirdiler. Korsan taşımacılığını önlemek için Artvin Valiliği ve Karayolları Düzenleme Genel Müdürlüğüne bir çok kurum ve kuruluşa dilekçe yazdıklarını belirtilerek hala bir çözüm olmadığı korsan taşımacılığın hat safhaya yükseldiğini, devletin yetki belgesi verdiği otogar dururken devlet karayollarına yol kenarına konteynır yapılmış adeta kendi otogarlarını oluşturup buradan servis kaldırdıkları bunu da her kesin gördüğü kimsenin ses çıkarmadığını dile getirdiler. U-ETDS var diyoruz Türkiye’nin her yerinde denetimler yapılıyor Artvin’de hiç denetim yapılmıyor. Her gün neredeyse 150 araç kalkıyor. Otogar dışında yolcu alıyor. Korsan taşımacılığının denetimini Bölge trafik takip etmiyor. Yeni yönetmenlikler çıkıyor bu yönetmenlikler Artvin bölgesinde uygulanmıyor. Bu hususta üzerine görev düşen her kesin bu işi titizlikle yapmasını kurum ve kuruluşlardan rica ediyoruz. Devletin çıkardığı kanun ve yönetmenlikleri laikiyle yerine getirmelerini buradan arzu ediyoruz.

Toplantı sonrasında yapılan basın açıklaması,

Mevzuatın uygulanması konusundaki ikinci talebimiz terminal dışı kalkış ve varışların önlenmesidir.

Karayolu Taşıma Kanun ve Yönetmeliğine göre; düzenli (tarifeli)yolcu taşıma seferlerine terminal-otogarlardan yapılması gerekmektedir. Yine bir yerin terminal sayılıp taşımacılıkta kullanılabilmesi için sahip olması gereken özellikler yönetmelikte belirtilmiştir. Bu özelliklere uygun yerlerin terminal sayılıp seferlerde kullanılması için durumlarını belgeleyecek ulaştırma bakanlığından terminal yetki belgesi alması gerekmektedir.

Buna rağmen pek çok taşımacı terminal özellikleri taşıyan ve buna da bağlı olarak terminal yetki belgesi bulunmayan yerlerde sefer düzenlenmektedir. Yasa ve yönetmeliklere aykırı olan bu durum terminali kullanan ve kullanmayan taşımacılar arasında haksız rekabet yarattığı gibi terminal dışı kalkış-varış yapabilmesi belgesiz taşımacılığı yol açmaktadır. Zira mevcut denetimler nedeniyle terminallerden yetki belgesiz ve taşıt kartsız araçlarla taşıma yapılması neredeyse imkânsızdır. Terminallerde yapılan belge araç sürücü denetimleri mevzuatın uygulanmasının yanında taşıma güvenliği de getirmekte olup terminal dışı taşımalar ise her türlü riski taşımaktadır. Yolcular ile karşılayıcı ve uğurlayıcıları yanı sıra taşıma çalışanları için terminallerde her türlü hizmette bulunmaktadır. Yasaya hizmete güvenlik gereklerine aykırı olan terminal dışı taşımalar mutlaka engellenmelidir.

Gerek belgesiz taşımacılık gerekse terminal dışı seferler açısından Artvin özel bir önem arz etmektedir. Burada yapılacak etkin denetimler ile mevzuat ihlalleri önlendiğinde ihlallerin Türkiye genelinde büyük ölçüde azalacağını düşünüyoruz.

Mevzuat ilişkin diğer talebimiz mevcut mevzuatın iyileştirmesidir. İyileştirme çabalarında en önemli hususun başta asgari özmal taşıt kapasitesi olmak üzere taşıtlarla ilgili yaş kapasite özmal - sözleşmeli oranları alanında olduğunu diğer taşımacılarla ortak bir sorun alanı oluşturduğunu düşünüyoruz.

Bu konuda kritik karar asgari taşıma büyüklüğü ve buna göre oluşacak taşımacı sayısıdır. Asgari özmal koltuk kapasitesinin yüksek ve buna göre belge alacak taşımacı sayısının az olması önemli yararlar getirecektir. Bunlardan birincisi büyük kapasite taşımacıların araçlarının ve personellerinin denetimi personel seçimi ve eğitimi yolcu talep ve şikayetlerinin dikkate alınması ve izlenmesi dahil kaliteli ve güvenli taşıma hizmetlerinin tüm gereklerinin yerine getirecek bir organizasyon ve işleyişine sahip kurumsal kimliğe kavuşmalarıdır.

İkinci husus ise hesapsız-kitapsız yapılan yatırım ve işletme kararları yerine yeni araç alımı yeni hatlar tesisi fiyat politikaları gibi alanlarda akılcı politikaların izlenmesidir. Bu durum bilgisizce yapılan haksız ve yıkıcı rekabeti ve buna bağlı iflasları da önleyecek beklentiye uygun hizmet ve fiyat düzeyindeki taşımacıların yolcular tarafından akılcı rekabet esasına göre seçilmesi imkânını verecektir.

STK’LAR KORSAN TAŞIMACILIĞINI ÖNLEMEK İÇİN TOPLANDI